خواندنی ها

بهترین قسمت گوشت گوساله کجاست؟

از میان بهترین قسمت های بدن گوساله ابتدا باید به گردن آن اشاره نماییم. گوشت موجود در گردن گوساله از پرچرب ترین و لطیف ترین گوشت های قرمزمی باشد. اصولا از این قسمت برای پخت خورشت های مختلف، آبگوشت، و حتی باقلا پلو استفاده می کنند.

پشت کمر، فیله، یا راسته به عنوان گوشت هایخورشتی گوساله انتخاب نمی شوند. با این که این قسمت از گوشت های گوساله از بافت نرمی برخوردار هستند، اما بیشتر برای کباب کردن استفاده می شوند. از میان این سه قسمت باید بگوییم فیله از راسته لطیف تر بوده و برای هر نوع کبابی نیز مناسب تر است.

در حالیکه راسته را پوست و رگ و ریشه پوشانده است. برای این که بخواهید از این قسمت برای طبخ غذا استفاده نمایید، باید تمامی ریشه ها و رگ و پوست آن را تمیز کنید. دنده ها از دیگر قسمت هایی هستند که بسیاری از خانم ها از آنها به عنوان گوشت هایخورشتی گوساله استفاده می کنند.

دنده ها دارای گوشت های نرمی هستند، که به دلیل پرچرب بودن و لطیف بودن، می توان از آن ها در خورشت های مختلف استفاده نمود. البته زمانی که این گوشت ها پخته می شوند، بسیار ترد شده و طعم خوشی با خود به همراه می آورند. علاوه بر این گوشت های خورشتی گوساله می توان از دنده های گوساله برای آبگوشت، گوشت لاپلو و باقلا پلو نیز استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *